Minulla on ongelma.


Haluan Shimmerin. No, se ei ole ongelma, Shimmerin saa kun sellaisen tekee. Mutta minulla on lankaongelma.


Ostin vaaleansinistä Novita Suvea (oli euron kerä, joten oli pakko) ja neuloin toisen hiharöyhelön. Siitä tuli kamalan löysä eikä lanka muutenkaan istunut oikein tuohon hommaan. Joten purin tekeleeni.


Aloitin uudestaan, ostin sopivan kokoiset pyöröpuikot ja vaaleanturkoosia Samosta (jota luulin kiireessä farkunväriseksi) ja aloitin uudestaan. Nyt olen tehnyt ehkä yhden kolmasosan toisesta hihasta, mutta se on edelleen todella löysä. Yleensä L-koko on minun kokoni, mutta ei kai tässä tapauksessa.


Nyt haluaisin taas purkaa tekeleeni, ostaa oikeasti farkunsinistä Samosta ja aloittaa työn uudelleen M-koossa viidellä puikolla neuloen.


Ongelma on siis se, että
- minä en pura juttuja.
- mitä minä teen turkoosilla Samoksella?
- haluan farkunsinisen Shimmeriin sointuvan Eyelet Skirtin, joten minun on pakko purkaa ja aloittaa alusta.


Äh… ehkä minä vain puran, aloitan alusta ja teen Eyelet Skirtinkin turkoosina. Ongelmaa ei siis oikeasti ole, paitsi silloin kun alan ajatella liikaa.


I have a problem.


I want a Shimmer. Well, that's not the problem. If you want a Shimmer, you can make one. But I do have a yarn problem.


I bought light blue Novita Suvi –yarn (it was really cheap) and knitted first ruffle. It was awfully baggy and the yarn wasn't very good for that kind of work anyway. So I unstitched everything.


I started all over again. I bought suitable circular needle and light turquoise Novita Samos (in a hurry I thought the colour was jeans blue) and started again. Now I've knitted maybe one third of one sleeve but it's still very baggy. Usually size L is my size but obviously not in this case.


Now I would like to unstitch everything again, buy real jeans blue Samos and knit size M with double-point needles.


So the problem is that
- I do not unstitch. It's not my style.
- what on earth I do with that turquoise Samos?
- I want jeans blue Eyelet Skirt matching with Shimmer. So it really seems that I have to unstitch and start again.


Oh dear… maybe I just unstitch, start again and knit turquoise Eyelet Skirt too. So there really is no problem if I quit thinking too much.