Viimeaikaiset käsityöni ovat aikamoisessa solmussa… Salomoninsolmussa nimittäin. Sen jälkeen kun viime keskiviikkona erheydyin elämäni ensimmäistä salomoninsolmuhuivia aloittamaan, en ole juuri muuta tehnyt. Kolmannen huivikkeen aloitin tänä aamuna ennen töihin lähtöä…

Tässä siis aikaansaannokseni. Sininen on tehty virolaisesta Liisu-villalangasta ja päätynee äidille joululahjaksi. Mikäli maltan sen niin kauan piilossa pitää… Lankaa tuohon meni vajaa 100g, ennen hapsuja menekki oli siinä 60g. Tästä innostuneena sitten päätin tuhlata OnLine Linie 67 Comon myös salomonihuiviksi ja tuo oranssi on siis sitä. No, ei siitä kovin suurta tullut koska minulla oli lankaa vain 50g, mutta tuota voi pitää kaulahuivin korvikkeena syksymmällä. Ihanan pehmoinen se ainakin on.

My recent creations are in quite a knot… Namely in Lover's Knot. After I started to knit my first Lover's Knot scarf last Wednesday I have done nothing much else. I started my third scarf this morning before leaving for work.

So here are my handiworks. The blue one is made of Estonian Liisu wool and I'm going to give it to my mother as a Christmas gift. If I contrive to keep it hidden 'til then. Wool consumption was about 100g or at least without trimmings it was about 60g. I got carried away and decided to make other scarf of OnLine Linie 67 Como (it's that orange one). Well, I had only one skein of that yarn so the scarf ain't too big. But I can wear that wonderfully soft tiny scarf around my neck later in autumn.

139846.jpg

Aamulla aloitin vaaleanvihreästä Nallesta huivia siskolleni. Teen sen joko synttäri- tai joululahjaksi ja koristelen varmaan puuhelmillä, mikäli löydän sekä visuaalisesti että rahapoliittisesti miellyttäviä yksilöitä.

Aamulla (olenpas minä ollut aamuaktiivinen) tuli tiensä päähän myös turkoosista 7veikasta aloittamani villatakki. Reilut puoli vuotta UFOna keikkunut neule keriytyi kauniisti takaisin kerälle ja odottelee parempia aikoja tullakseen joksikin muuksi. Pieni ajatus onkin jo mielessä, mutta eipä siitä vielä sen enempää.

Hassu Havainto: kirjaston kupeella kukki jotain huiskalekukkia, toiset olivat vispatun puolukkapuuron värisiä ja toiset vispaamattoman. Ensimmäinen ajatus, joka päähäni putkahti oli: Onpas kauniin väristä lankaa… Pettymys oli suuri, kun tajusin, että ne ovat kukkia. Eivät lankaa…

This morning I started my third Lover's Knot scarf of pale green Novita Nalle. It goes to my sister either as a birthday gift or Christmas gift. I guess I'm going to decorate that scarf with wooden beads if I happen to find suitable ones.

In the morning (it seems I've been really lively this morning) I finished turquoise cardigan too. It has been an UFO past half year and now it's back on ball again waiting to become something else. I have already a tiny idea where I could use it but I'll tell you later.

Funny Finding: there's some flowers growing beside the library, some of them were a colour of beaten lingonberry porridge and some of unbeaten lingonberry porridge. The first idea that came to my mind was: Oh how pretty coloured yarn… The disappointment was huge when I realised that they were flowers. Not yarn…

(To my all non-Finnish readers: I'm sorry if "beaten and unbeaten lingonberry porridge" does not bring any images to your mind and you have no idea what on earth am I talking about. I don't know how else could I describe those colours but this is quite close to beaten lingonberry porridge and this to unbeaten lingonberry porridge.. If someone knows how to call these colours, please let me know!)